سرعت سایت در گوگل

تست سرعت سایت: بهترین ابزارهای رایگان و پولی ۱۲ ابزار سفینه

اما برای دسترسی به داشبورد وردپرسی باید از افزونه MonsterInsights استفاده کنید. با نسخه پولی Matomo، می‌توانید رفتار کاربران در سایت را هم به‌صورت ویدئو مشاهده کنید. با این ویژگی‌‌ می‌توانید تعامل هر کاربر با سایت را ببینید و با قابلیت ردیابی آدرس‌های IP کاربران، پرسونا را بسیار دقیق‌تر زیر نظر بگیرید. البته بسیاری از سایت های هاستینگ گارانتی بازگشت وجه ۷ تا ۳۰ روز دارند. شما می‌توانید یک هاست تهیه کنید، عملکرد و سرعت سایت تست کنید و در صورت عدم رضایت، هزینه خود را پس بگیرید.

ابزارهای Google PageSpeed Insights، GTmetrix، Pingdom و WebPageTest هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند به شما در تحلیل و بهبود سرعت سایت کمک کنند. این ابزار آنلاین سرعت رندرینگ سایت شما را در مرورگرهای مختلف مثل کروم، فایرفاکس و IE می‌سنجد. درواقع این ابزار فقط برای تست سرعت نیست؛ بلکه به بهبود سرعت و افزایش آن هم کمک می‌کند. نسخه رایگان آن اطلاعات مفیدی درباره حل مشکلات سرعت سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. پس، لازم است که همیشه از میزان سرعت سایت خود باخبر باشید تا در صورت افت یا کاهش، آن را افزایش دهید. گوگل در جدیدترین به‌روزرسانی‌های خود امکان نمایش جزئیات بارگذاری سایت را به نمودار آبشاری DevTools اضافه کرده است.

ابزار وردپرس حاصل تلاش یک تیم متخصص و علاقه مند است که سعی می کند آموزش ها را با نهایت کیفیت به مشتریان فارسی زبان ارائه نماید. ارائه خدمات پیشتاز امضاء بزرگی بر شعار ابزار وردپرس یعنی ” تحولی بزرگ در ارائه خدمات وردپرس ” می باشد. این ابزار روی مرورگر کروم و برای جمع‌آوری هزاران متریک استفاده می‌شود. برای استفاده از این ابزار و دسترسی به گزارشات آن باید از بخش Google DevTools آن را اجرا کنید. سعی کنید ریدایرکت هایی ضروری (مانند صفحاتی با پیوندهای خارجی) را اجرا کنید. به این منظور هم شما میتوانید از پلاگین WP Rocket به عنوان یکی از پلاگین های وردپرس استفاده کنید.

در Lab Data بررسی سایت با یک دستگاه مشخص (مثل گوشی Motorola G4)، سرعت اینترنت مشخص و از یک مکان مشخص (که معمولا آمریکاست) انجام می شود. ثابت بودن این شرایط باعث می شود که نتایج بررسی سایت با Lab Data قابل تکرار باشد و این امر در بهینه سازی سرعت سایت بسیار کمک کننده است. Field Data زمانی جمع‌آوری می‌شود که کاربران واقعی از طریق مرورگر کروم به سایت سر می‌زنند. مرورگر کروم این آمار را در زمان بارگزاری صفحه برای کاربران اندازه‌گیری و جمع‌آوری می‌کند. بر خلاف Lab Data، نوع دستگاه، سرعت اینترنت و مکان در Field Data ثابت نیست چرا که کاربران با دستگاه های مختلف، سرعت اینترنت گوناگون و مکان های گسترده از سایت ها بازدید می کنند.

بهینه‌سازی سرعت وبسایت نه تنها به بهبود تجربه کاربری منجر می‌شود، بلکه تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو و موفقیت کلی وبسایت خواهد داشت. سرعت بارگذاری سایت یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو و ارائه تجربه کاربری مناسب است. استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات فنی را پیش از تأثیرگذاری بر رتبه‌بندی و تجربه کاربران شناسایی و رفع کنید. ما در این مطلب به مجموعه متنوعی از ابزارهای تست سرعت وب‌سایت اشاره کردیم که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خودش را دارد. به‌علاوه، پس از اطلاع از ایرادات موجود لازم است که قدم‌های بعدی برای رفع آن‌ها را بردارید.

می‌توانید از طریق دکمه‌ بالای صفحه، گزارش Desktop را نیز مشاهده کنید. تغییر مسیرهای زیاد باعث کندی سرعت بارگذاری سایت می‌شوند زیرا مرورگرها به اجبار باید درخواست‌های بیشتری را بررسی و اجرا کنند. بارگذاری تصاویری که در نگاه اول دیده نمی‌شوند را با تاخیر انجام دهید. با استفاده از روش Lazy load می‌توانید بارگذاری تصاویر را زمانی انجام دهید که به آنها نیاز دارید. اگر سایت شما وردپرسی است می‌توانید از افزونه‌های موجود استفاده کنید.

این آزمایش‌های مکرر و گسترده به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که وبسایت شما برای کاربران قابل دسترسی و با عملکرد خوب است. Google Search Console (GSC) ابزاری قدرتمند برای نظارت بر دید سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا عملکرد سایت خود را در جستجوی گوگل بررسی کرده و مشکلاتی که ممکن است مانع از ایندکس شدن صفحات شما توسط گوگل شوند، شناسایی کنید. تمامی ابزارهایی که در این محتوا معرفی کردم، جزء بهترین ابزارها برای بررسی و تست سرعت سایت‌های اینترنتی هستند. دات کام پولی فراتر از یک ابزار تست معمولی است و عملکرد وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و APIها را بررسی می‌کند.

از آن‌جایی که این اطلاعات از کاربران واقعی دریافت می‌شود، ممکن است برای برخی از صفحات، که بازدید کمی دارند، در دسترس نباشد. امیدواریم از خواندن مقاله آموزش بهبود رتبه سایت در PageSpeed Insights Google لذت برده باشید. بسیار خرسند خواهیم بود تا از نظرات، انتقادات، پیشنهادات و سوالات شما در بخش دیدگاه ها آگاه شویم. Fcp چیست؟ FCP زمان لازم برای رسیدن مرورگر به اولین بیت در صفحه را اندازه گیری می‌کند. برای مثال اگر زمان FCP شما برابر با ۱.۵ ثانیه باشد امتیاز شما ۹۹ خواهد بود. ✅ هر دو ابزار گزارش‌های دقیقی ارائه می‌دهند، اما MonsterInsights مشاهده گزارش‌های Google Analytics را در وردپرس آسان‌تر می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت که فاکتور هزینه در مقایسه ماتومو و گوگل آنالیتیکس، آنقدرها هم پررنگ نیست. در نهایت، استفاده از ترکیب این دو استراتژی می‌تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. از سئو برای به دست آوردن نتایج بلندمدت و از تبلیغات پولی برای جلب ترافیک فوری استفاده کنید. در مقایسه با سئو، تبلیغات پولی مانند گوگل ادز سریع‌تر نتیجه می‌دهند، اما هزینه‌های بیشتری دارند. در حالی که سئو یک روش پایدارتر است که به سرمایه‌گذاری بلندمدت نیاز دارد و نتایج آن معمولا به مرور زمان ظاهر می‌شوند.

پس منظور از سرعت سایت، همان سرعت بارگذاری صفحات در راستای دسترسی کاربر به محتوا است. همراهان گرامی اگر فرصت کافی برای مطالعه این مطلب و آشنایی با ابزارهای تست سرعت سایت ندارید، پیشنهاد می‌کنم تا فایل صوتی زیر رو گوش بدید و با مهمترین ابزارهای تست سرعت سایت آشنا بشید. WebPageTest یک ابزار قوی است که اجزای فنی سایت شما را بررسی می‌کند و به صاحبان سایت اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را در شرایط مختلف شبیه‌سازی و تحلیل کنند، از جمله موقعیت مکانی، مرورگر و سرعت شبکه. با این حال، 3 ابزار پیشنهادی من برای تست سرعت سایت GTmetrix، Google PageSpeed Insight و Pingdom هستند. این سه ابزار کاربری نسبتا ساده‌ای دارند و در کنار تست لودینگ سایت، امکانات دیگری را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

بهینه‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی فایل‌ها و استفاده از کش مرورگر می‌تواند این حجم را کاهش دهد. دومین قسمت گزارش PageSpeed Insights به محاسبه نمره عملکرد سایت می‌پردازد. این نمره بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از آزمایش بارگذاری سایت در یک محیط شبیه‌سازی‌شده، محاسبه شده است. به این معنی که مانند قسمت قبل اطلاعات کاربران واقعی در نظر گرفته نمی‌شود و در همان لحظه آزمایش توسط ربات، این نمره عملکرد محاسبه می‌شود. این پارامتر می‌تواند با دقت بالا و به‌سرعت، دید کلی خوبی در مورد وضعیت سایت منتقل کند. این عدد و رنگ به تنهایی کمکی به بهینه‌سازی سایت نمی‌کنند و برای بهبود سایت، باید معیارهای جزئی را بهبود بخشید.

برای استفاده از این ابزار رایگان و در دسترسی کلید ترکیبی Ctrl+Shift+I و یا کلید F12 استفاده کنید. با استفاده از امکانات این وب سایت، می‌توان وضعیت سایت خود را در نواحی جغرافیایی مختلف بطور همزمان بررسی کرد. با این تفاوت که در WebPage Test می‌توان وضعیت سایت را در موقعیت‌های جغرافیایی و مرورگرهای بیشتر ارزیابی کرد. گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی، برای اولین بار اعلام کرد که سرعت سایت یکی از معیارهای اصلی در رتبه بندی وب سایت‌ها است. یعنی بدین ترتیب سایتی با سرعت بیشتر، پتانسیل این را دارد که در بین سایت‌های ابتدایی نتایج گوگل قرار گیرد. مجموعه‌ای از تمام این عوامل بطور مشترک با یکدیگر عمل می‌کنند تا کاربر سایت به هدفش برسد.

ابزار معروف GTmetrix جزئیات خیلی بیشتری رو نسبت به ابزارهای قبلی به شما گزارش میده. مخصوصا توی ایران طرفداران زیادی داره و افراد زیادی به این سایت سر می‌زنن و سرعت وب‌سایت خودشان رو بررسی می‌کنن. GTmetrix سعی می‌کنه با نشون دادن فاکتورهای لازم باعث افزایش سرعت سایت شما بشه. همچنین سایت جی تی متریکس این اجازه رو به شما میده تا گزارش کار سرعت سایت خودتون رو به شکل فایل CSV خروجی بگیرید. همه این موارد باعث شده که GTmetrix یه سایت مفید برای بررسی و تست سرعت بالا آمدن سایت باشه.میزفا مقالات کاملا جامعی برای آموزش کامل کار با GTmetrix انتشار داده. خوندن این مقالات اختصاصی رو برای توسعه کسب و کار خودتون از دست ندید.

اگر شما در حوزه‌هایی مثل مهاجرت یا خدمات بلیط فعالیت می‌کنید و همیشه نیاز دارید کمپین‌های گوگل ادز را اجرا کنید، ممکن است کار با ماتومو در ابتدا برایتان سخت باشد. Matomo به‌طور پیش‌فرض با گوگل ادز ادغام نشده و در نتیجه، کلیک‌های پولی در دسته‌بندی ترافیک ارگانیک قرار می‌گیرند. برای استفاده از ماتومو هم مثل آنالیتیکس، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس کد رهگیری را در هدر سایت خود قرار دهید. یادتان باشد که برای آنالیز وب‌سایتی با بیش از ۵۰هزار بازدید باید حدود ۲۳ دلار در ماه برای ماتومو هزینه کنید و این مبلغ برای بازدیدهای بالاتر، بیشتر هم می‌شود. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ.

برای نصب Google Analytics، کافی است یک حساب گوگل ایجاد کنید و کد رهگیری جاوا اسکریپت ارائه‌شده را در هدر سایت خود قرار دهید. نصب نسخه On-Premise نیاز به تخصص فنی دارد، زیرا باید نرم‌افزار ماتومو را روی سرورهای خود میزبانی کنید. در این دوره، شما با مباحث مختلفی از جمله تحقیق کلمات کلیدی، سئوی داخلی، سئوی خارجی، سئوی تکنیکال، بهینه‌سازی محتوا، و لینک‌سازی آشنا خواهید شد. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. با این ویژگی می‌توان تست را چندین بار تکرار کرده و بعد از اعمال تغییرات و بهبود‌ها، نتایج آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. برای مثال وبسایت سرور پارس در جی‌متریکس گرید A هست Performance 90% و Structure 93% هست.

این الگوریتم به‌ویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.به‌عنوان مثال موضوعات حوزه‌ی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای به‌روزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیل‌تر شد.

عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد. قبل از آن که به معرفی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت بپردازیم، لازم است به خوبی با این مفهوم آشنا شوید. هر سایتی از صفحات مختلفی شامل صفحه اصلی، صفحه محصولات، درباره ما و غیره تشکیل شده است. تنها باید بگوییم که سرعت پیشرفت تکنولوژی از سرعت نور هم فراتر رفته است و اگر در این کارزار پرشتاب، مانند لاکپشت یا حلزون عمل کنید شکست خواهید خورد.

باوجود این ابزارها بهترین راه‌حل، استفاده همزمان از چند ابزار و مقایسه نتایج گزارش‌شده هرکدام است. با این کار هم از ویژگی‌های خاص هر ابزار استفاده می‌کنید و هم اطلاعات دقیق و کاملی از شاخص‌های سرعت به‌دست می‌آورید. با کمک این ابزارها و بهینه‌سازی سایت می‌توانید برای بازدیدکننده‌های سایت خود تجربه کاربری خوبی بسازید که نتیجه آن تشویق سایت شما توسط گوگل و گرفتن رتبه‌های بالاتر و بازدید بیشتر است. GTmetrix یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت است که به شما کمک می‌کند عملکرد وبسایت خود را تحلیل و بهینه‌سازی کنید. این ابزار با تشخیص مشکلات سرعت و شناسایی فرصت‌های بهینه‌سازی، امکان بهبود عملکرد سایت را برای شما فراهم می‌کند. این وب‌سایت، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و ابزارهای مختلفی را در اختیار مدیران سایت‌های اینترنتی قرار می دهد.

بنابراین توصیه می‌شود برای آنالیز وب سایت خود، حتما از این ابزار استفاده کنید تا متوجه ایرادات وب سایت خود شوید. به همین دلیل در ادامه لیستی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های مرتبط با هر کدام را توضیح خواهیم داد. اگر فرصت کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید، پادکست زیر را گوش دهید. New Relic یک پلتفرم ابری برای مشاهده‌پذیری کامل است که ابزارهای مانیتورینگ عملکرد وبسایت را در بین مجموعه ابزارهای خود ارائه می‌دهد. این پلتفرم با ساده‌سازی نظارت بر عملکرد وبسایت، به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت را به سرعت شناسایی و رفع کنید. Semrush مجموعه‌ای از ابزارهای کاربرپسند برای بهبود عملکرد سایت ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت را بررسی کنید، رتبه‌بندی‌ها را پیگیری کنید و فرصت‌های سئو را کشف کنید.

سپس در بخش مشخص‌شده آدرس سایت خود را وارد کنید و روی گزینه Analyze کلیک کنید. اگر به دنبال اطلاع از رتبه سایت خود هستید، می توانید به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید. در هنگام نوشتن کدها، استفاده از فاصله و اینتر برای قابل تمییز بودن کدها مرسوم است. برنامه‌نویس‌ها برای راحتی چک کردن ثانویه کدها از این مدل استفاده می‌کنند. این ابزارها فاصله‌ها و کامنت‌های اضافی را پاک می‌کنند و تنها بدنه‌ کاربردی کد را نگه می‌دارند. هر چقدر این زمان کمتر باشد، به این معنی است که محتوای اصلی صفحه زودتر برای کاربر بارگزاری شده است.

این تست با استفاده از ابزارهایی مانند GTmetrix، Pingdom و PageSpeed Insights انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هاست انتخابی می‌تواند زمان بارگذاری سریع، تأخیر کم و عملکرد پایدار را برای کاربران فراهم کند. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایت‌های تازه راه‌اندازی شده به‌شدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را به‌صورت موقت در رتبه‌های بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک می‌کند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد.

سرعت بارگذاری یک وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سئو و موفقیت آن در موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو به خصوص گوگل، به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به گونه‌ای بروزرسانی می‌کنند که وب‌سایت‌هایی با سرعت بالاتر را در نتایج جستجو بالاتر نمایش دهند. دلیل این امر بسیار ساده است؛ کاربرانی که به دنبال اطلاعات یا محصولی خاص هستند، صبری برای انتظار طولانی ندارند و به محض کند شدن یک صفحه، آن را ترک می‌کنند. یک وب‌سایت سریع، باعث افزایش رضایت کاربران، کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و در نهایت افزایش نرخ تبدیل می‌شود. زمانی که کاربران به سرعت به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند، احتمال ماندگاری بیشتر در سایت و تعامل با سایر محتواهای آن افزایش می‌یابد. این موضوع به ویژه در دنیای تجارت الکترونیک بسیار حائز اهمیت است، چرا که سرعت پایین سایت می‌تواند منجر به از دست رفتن مشتریان بالقوه شود.به طور خلاصه، سرعت سایت یک فاکتور اساسی برای موفقیت در دنیای دیجیتال است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری